Door Sanne de Kemp |
Hoewel de interim-markt in Nederland al behoorlijk volwassen is, merk ik nog steeds dat we moeten uitleggen wat de toegevoegde waarde kan zijn van een Interim Professional. Vreemd denk ik dan, want bij complexe vraagstukken als innovatie, veranderende mediaconsumptie of ‘disruptive technology’ kan de kennis/expertise van buitenstaanders echt en versneld iets toevoegen aan het project of vraagstuk. Op basis van een enorme ervaring en branchekennis kan een Interim Professional immers vaak vragen beantwoorden vóórdat ze gesteld zijn.
Een praktijkvoorbeeld: Vanuit LexisNexis kwam bij mij de vraag voor een innovatieve business developer voor een groot project. Het was echt een klus voor een specialistische topper: een zeer complex project met veel externe stakeholders. Wij vonden een kandidaat die spot on vanaf dag één aan de slag kon en een enorme ervaring in zowel broadcasting als digital had, wat voor dit specifieke project zeer relevant was.
Pim Stouten, Strategy Director bij LexisNexis, vertelt: “De waarde van de kandidaat zat in zijn brede ervaring, met diverse voorgaande posities op serieus niveau in de (B2B) media. Een CV dat dus uitstekend past bij een interimmer: meer dan voldoende kennis én ervaring om zich snel in een nieuwe klus in te werken. Daarnaast had hij – en dat is minstens zo belangrijk – ook de senioriteit om mensen mee te krijgen, to get the job done. Hij kon analytisch denken, toonde leiderschap en creatief non-conformisme: creatieve oplossingen niet in de weg laten staan door ‘maar zo doen we dat hier niet’ of ‘dat gaat toch niet werken’. Hij heeft ons geholpen meer inhoudelijke grip te krijgen op een complexe niche-markt. Dankzij zijn bijdrage zijn een boel onduidelijkheden weggenomen, en hadden we concrete acties om deze markt verder te ontwikkelen.”
Als u op het juiste moment die echte topper binnenhaalt in uw organisatie, kan u dat meer opleveren dan u van tevoren wellicht denkt. Wij zijn ervan overtuigd dat wij de kandidaat hebben die u morgen nodig heeft.
Kopje koffie drinken?
|
Sanne de Kemp is geruime tijd werkzaam bij 227 Media en houdt zich onder meer bezig met Interim Management. Zij heeft ervaring binnen Online Media; B2B en B2C Publishers, Digital, Crossmedia en ICT. Sanne is sterk gericht op de relatie en oprecht geïnteresseerd in drijfveren van mensen. Het maken van de juiste match is iets wat haar mateloos boeit.
Bel Sanne op 0343-461255 of 06-12615246 E-mail Sanne op sannedekemp@227media.nl
|
|